אסף סהר
מומחה לתכנות
1 קורסים
8975 צפיות
ללא דרישות מוקדמות.
בקורס פיתוח משחקי מחשב ב-Construct 3 נלמד לפתח משחק מחשב תוך זמן קצר, ללא ידע מוקדם בתכנות ובלי לצאת מהבית! במסגרת הקורס נכיר את Construct 3 ונפתח איתה משחק בסיסי שלם (התחמקות מחפצים נופלים) המתאים למחשב ולטלפון.
לא נדרש שום ידע מוקדם, או נסיון על מנת להנות מהקורס. מתחילים מ-0 ומסיימים עם משחק ביד. אפילו לומדים להעלות אותו לאתר משחקים כדי שיהיה אפשר להשוויץ בו ולשתף עם חברים.
אסף סהר, מפתח משחקים וותיק ומרצה בקורסים לפיתוח משחקים ברחבי הארץ ילווה אתכם צעד אחר צעד בפיתוח המשחק שלכם. נתחיל במושגי יסוד בתכנות ואיך הם באים לידי ביטוי באופן פרקטי ב-Construct, נמשיך עם הוספת דמויות ועבודה עם אובייקט Sprite, נתקדם לתכנות על מנת להוסיף שליטה בשחקן, תנועה לדמויות, ניקוד, פסילה והלוגיקה להפעלת מסכי התחלה וסיום ונקנח בהוספת ART למשחק וליטוש שלו ע"י אנימציה בסיסית, אקראיות, סאונד ועוד. ,
בשיעור הזה אנחנו צוללים מיד לתוכנה קונסטרקט 3. נלמד להיכנס אליה, נכיר את הממשק שלה ונתנסה בכמה מהיכולות שלה. לקראת סיום השיעור נשתמש במה שלמדנו כדי להכין כפתור שכשלוחצים עליו הוא נעלם.
בסרטון זה אני מדבר על אחד הנושאים הבסיסיים והחשובים בתוכנה - משתנים. אני מדגים עבודה עם משתנים גלובליים ע"י בניית מנגנון אינטראקטיבי קטן ולבסוף מדבר קצת על עבודה בשכבות.
בסרטון זה אני מדבר על אחד הנושאים הבסיסיים והחשובים בתוכנה - משתנים. אני מדגים עבודה עם משתנים לוקליים הנקראים בקונסטרקט Instance Variables ע"י בניית שני כפתורים שכל אחד מהם סופר את כמות הלחיצות עליו.
בסרטון זה אני מדבר על משתנים בוליאניים המכילים אחת משתי אפשרויות: true/false. אני מדגים עבודה עם משתנה בוליאני שמשפיע על "מצב" הכפתורים וקובע האם הם פעילים או לא. כמו כן אני מדגים עבודה עם לולאת המשחק ואיך אפשר להשתמש בה לטובת אנימציה של אובייקט.
בסרטון זה אני מסביר על המשחק אותו נפתח ביחד.
בסרטון הזה אני מתחיל לבנות את פרויקט המשחק בקונסטרקט.
בסרטון זה אני משלים את הוספת הדמויות המרכזיות למשחק
בסרטון זה אני מתחיל לדבר על תכנות המשחק ומראה איך שולטים בדמות השחקן ומזיזים אותו באמצעות מגע במסך
בסרטון זה אני מראה איך מזיזים את האויב (החיצים הנופלים מלמעלה) בשתי דרכים שונות. כמו כן נראה איך משכפלים את דמות האויב כדי ליצור המון דמויות נופלות.
בסרטון זה אני מראה איך מוסיפים ניקוד למשחק, גם מהצד התכנותי (איך לשמור את הערך המספרי) וגם מהצד הויזואלי (הצגת הניקוד על המסך).
בסרטון זה אני מראה איך בודקים התנגשויות ואיך עוקבים אחרי מצבי שחקן כדי ליצור פסילה.
בסרטון זה אני מראה איך מוסיפים מסך סיום למשחק, איך משתמשים ב-image points ואיך יוצרים והורסים אובייקטים במשחק.
בסרטון זה אני מראה איך מוסיפים מסך פתיחה למשחק ע"י יצירת Layout חדש ומעבר בין layouts.
בסרטון זה אני מראה איך מוסיפים ארט למשחק ע"י החלפת הצורות הגיאומטריות בתמונות שהכנו מראש. מצורפים קבצי התמונה כדי שתוכלו להשתמש בהם בעצמכם. כמו כן אני מצרף קישורים לכמה אתרים שאפשר להוריד מהם תמונות למשחקים: https://opengameart.org/, https://www.gameart2d.com/freebies.html, https://itch.io/game-assets/free, https://graphicriver.net/game-assets, https://kenney.nl/assets עוד דבר שאני מדבר עליו בשיעור הזה הוא איך ליצור אנימציה פשוטה (נפנוף כנפי המפלצת).
בסרטון זה אני מראה איך גורמים לרקע להשתנות בכל הרצה של המשחק באופן אקראי וגם איך יוצרים אפקט חלקיקים מגניב.
בסרטון זה אני מראה איך איך מוסיפים סאונד למשחק - מוזיקה ואפקטים מצורפים קבצי הסאונד כדי שתוכלו להשתמש בהם בעצמכם. כמו כן אני מצרף קישורים לכמה אתרים שאפשר להוריד מהם תמונות למשחקים: https://freesound.org/ http://soundbible.com/ https://www.soundsnap.com/ https://kenney.nl/assets
בסרטון זה אני מציג את ההמלצות שלי לשמירה על הסדר וארגון התכנות במשחק: איך נכון לכתוב שמות, מהן קבוצות ואיך לשמור גרסאות.
בסרטון זה אני מראה איך אני בחרתי לשדרג את המשחק כדוגמא לקראת השדרוג שלכם. בנוסף צירפתי עוד חבילות תמונות לשימושכם באהבה :)
בסרטון זה אני מראה איך מעלים את המשחק לאתר המשחקים של קונסטרקט. אני מצרף לכאן עוד כמה תמונות ואייקונים שבהם השתמשתי כדי להעלות את המשחק.
מצוין! כמעט סיימנו,
עכשיו כדי להשלים את הרשמתך לאתר יש
לגשת לתיבת האימייל שלך וללחוץ על הקישור המצורף שם.
במידה והאימייל אינו נמצא, יש לחפש בלשונית
"קידומי מכירות" או בתיבת ה-"Spam".
במידה ועדיין קיימת בעיה בהתחברות ניתן לפנות לשירות הלקוחות באתר בקישור זה.
בהצלחה!